بازخوانی پردیسبان

بازخوانی تقویم از نگاه یک سهامدار

بازخوانی پردیسبان

بازخوانی تقویم از نگاه یک سهامدار

شاید بزرگترین گناه من اعتماد به پردیسبان بود...
در این وبلاگ سعی کردم گردآوری مطالبی پیرامون پردیسبان داشته باشم البته مطالب تقریبا بر اساس تاریخ منظم شده اند...

امروز 93/06/04 است. دیروز جلسه شورای عالی برگزار شد. در متنی که در سایت معاونت معماری و شهرسازی منتشر شد، نکات مهمی برای من سهامدار در آن به چشم می خورد

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

اما چند سوال:

   آیا شرکت مجوز عرضه سهام داشته است؟آیا از نظر قانون این عرضه عمومی بوده است؟ آیا پردیسبان این مجوز را دارد که شورای عالی تاییدیه این مجوز را خواسته است؟؟؟(بند 1-5)

   آیا شرکت پردیسبان برای جمع آوری سرمایه های مردمی در پروژه های ساختمانی، از تبلیغ عرضه عمومی اوراق بهادار تحت هر عنوان (سهام شرکت، اوراق مشارکت، اوراق مشاعی و ...) و بدون اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی استفاده کرده است؟ آیا اینگونه است یا خیر؟ اگر اینگونه است طبق قانون، پردیسبان مستحق چه مجازاتی است؟

   چرا شورای عالی در بند 2-2 در خصوص لزوم اخذ مجوزهای قانونی قبل از درج هرنوع آگهی تبلیغاتی در مطبوعات و رسانه‌ها تاکید مجدد می‌نماید؟

   آیا تبلیغات پردیسبان در رسانه ها و مطبوعات بر خلاف ماده 9 و ماده 21 قانون یعنی "منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن" و "قانون پیش فروش ساختمان" بوده است؟ آیا اینگونه است یا خیر؟ اگر اینگونه است طبق قانون، پردیسبان مستحق چه مجازاتی است؟ آیا آن مطبوعات هم باید پاسخگو باشند یا خیر؟

   بند 4 را دوباره بخوانید. علت مکاتبه دبیرخانه شورای عالی با سازمان بورس اوراق بهادار چیست؟

متن شورای عالی را در ادامه مطلب بخوانید:

مجموعه گردشگری تفریحی کاسپین قزوین (پردیسبان)

شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ 3/6/93 مقرر نمود:
1-نظر به اهمیت سرمایه گذاری شفاف و قانونمند و با توجه به دلایل کارشناسی مندرج در صورتجلسه کمیته فنی شورای عالی (پیوست) شرکت سرمایه گذار پروژه مجموعه گردشگری-تفریحی کاسپین قزوین (پردیسبان) موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه مدارک زیر را جهت اخذ موافقت اصولی و طرح مجدد موضوع در کمیته فنی شورایعالی از دوایر ستادی مربوطه اخذ و ارائه نماید:

1-1- رعایت کامل الزامات و ضوابط طرح‌های فرادست درباره مقیاس عملکرد و ضوابط پهنه بندی و ضوابط حریم شهرها و منابع طبیعی

2-1- تاییدیه گزارش ارزیابی زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست

3-1- اخذ نظر نهایی وزارت نیرو درباره میزان تخصیص منابع آب

4-1- انجام و ارائه مطالعات جامع ترافیکی

5-1- اخذ تاییدیه مجوز از مراجع ذیربط حاکمیتی در خصوص عرضه عمومی سهام

- بدیهی است: بررسی موارد مربوط به جزئیات طرح در مراحل بعدی مستلزم انجام مراحل تصویبی و قانونی مربوطه می‌باشد. در هر حال در صورت عدم ارسال موارد فوق الاشاره در مدت مقرر، موضوع درخواست و سوابق مربوطه کان لم یکن تلقی می‌گردد.

2- با توجه به روند رو به گسترش استفاده از عرضه عمومی اوراق بهادار برای تامین سرمایه در  پروژه های بزرگ ساختمانی و با توجه به لزوم رعایت مفاد قانون پیش فروش ساختمان و آیین نامه اجرایی آن و قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی ضمن تاکید بر لزوم رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط در کلیه مراحل تصمیم گیری و تصویب در شوراها و کمیته های مرتبط استانی مقرر کرد:

1-2- نظر به مفاد قانون پیش فروش ساختمان و آیین نامه های اجرایی آن که تبلیغ عرضه عمومی اوراق بهادار تحت هر عنوان (سهام شرکت، اوراق مشارکت، اوراق مشاعی و ...) برای جمع آوری سرمایه های مردمی در پروژه های ساختمانی را بدون اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع و برای متخلفین از آن مجازات وضع کرده است، در چنین مواردی شوراهای شهرسازی و معماری استان و کمیته ها و دبیرخانه های مربوطه موظفند قبل از تصمیم گیری و تصویب طرح در مواردی که در صلاحیت آن هاست، موضوع را جهت دریافت مجوز به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اعلام نمایند.

2-2- شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بر لزوم رعایت ماده 9 قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن و ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان در خصوص لزوم اخذ مجوزهای قانونی قبل از درج هرنوع آگهی تبلیغاتی در مطبوعات و رسانه‌ها تاکید مجدد می‌نماید.

3-2- در مدت زمان بررسی این طرح، انجام هرگونه تبلیغات درباره این پروژه از رسانه‌ها ممنوع می‌باشد.

3- با توجه به لزوم هماهنگی و جلوگیری از اطاله رسیدگی در فرایند بررسی و تصویب طرح های محلی، ناحیه ای، منطقه‌ای و ملی،  از کلیه نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو شوراها و کمیته های مرجع تصویب طرح های مذکور درخواست می شود در مواردی که تصمیم گیری مربوط به آن دستگاه در صلاحیت مدیران محلی و استانی دستگاه نیست یا تایید مقامات ارشد آن دستگاه لازم است قبل از اعلام نظر، مجوزهای لازم را از مقامات ذی صلاح دستگاه اجرایی مربوط اخذ و پس از انجام هماهنگی های لازم نسبت به ارائه نظر در کمیته‌ها و شوراها و دبیرخانه‌های منطقه‌ای و استانی اقدام نمایند.

4- دبیرخانه شورایعالی موظف است ضمن مکاتبه با سازمان بورس اوراق بهادار و سایر نهادهای ذیربط، موارد مربوط به این گونه پروژه‌ها را متذکر شود.

منبع: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

انتهای پیام


  • ۹۴/۰۳/۰۸
  • سهامدار پردیسبان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">