بازخوانی پردیسبان

بازخوانی تقویم از نگاه یک سهامدار

بازخوانی پردیسبان

بازخوانی تقویم از نگاه یک سهامدار

شاید بزرگترین گناه من اعتماد به پردیسبان بود...
در این وبلاگ سعی کردم گردآوری مطالبی پیرامون پردیسبان داشته باشم البته مطالب تقریبا بر اساس تاریخ منظم شده اند...

امروز حدود 93/05/24 مصاحبه ای در سایت پردیسبان منتشر می شود که مانند مصاحبه های قبلی مسئولین امید سهامداران را بیشتر می کند. البته این مصاحبه ویرایش شده است و در مصاحبه قبلی که در سایت پردیسبان قرار داده بودند مصاحبه کننده را "آقای امیر علی رسولی نماینده صدا وسیما در شهرستان آبیک مستقر درشهرداری آبیک" عنوان کرده بود اما در حال حاضر مصاحبه کننده مشخص نیست. همچنین بنا به مصاحبه ای که در سایت پردیسبان قرار داده بودند باید هر هفته مصاحبه ای در سایت قرار می گرفته است که متاسفانه حتی به این قول هم عمل نکردند.

مصاحبه پردیسبان

پس از حدود ده ماه (تا خرداد 94) دوباره خواندن مصاحبه و دقت دوباره در مورد مصاحبه مذکور سوالات زیادی را ایجاد خواهد کرد:

....چندین پروژه بزرگ را در سطح کشور در شهرهای شیراز، نور، رباط کریم ، مشهد ، گرگان ، تهران ، نصیر شهر ، آبیک و رودهن شروع به کار نموده است....(خدا رو شکر که هم تعداد پروژه ها زیاد است و هم شروع به کار کرده اند)

.....شایان ذکر است که طی 15 روز آینده هایپر مارکت پردیسبان 4 به بهره برداری می رسد...(از زمان این مصاحبه حدود ده ماه گذشته ولی شاید 15 روز بیشتر از ده ماهه که هنوز به بهبره برداری نرسیده یا شایدم رسیده و ما نباید مطلع بشیم!!!)

....سود حاصله آن برای سهامداران تعلق خواهد گرفت...(این جمله در مورد پردیسبان 3 یا همون پروژه آپارتمان نور است که گفته بزودی تکمیل میشه اما در متن نوشته "آپارتمان های مسکونی" یعنی دقیقا چندتا هستش آخه بعد از ده ماه من سهامدار فقط یک آپارتمان 24 واحدی دیدم نه آپارتمانهای مسکونی و البته سود حاصله آن هم نمیدونم کی به من دادن و چطوری دادن که با خبر نشدم!!!)

....بهترین مکان در کل کشور فقط شمال شهر آبیک...(خب خدا رو شکر مسئولین شرکت آب پاکی رو ریختن روی دست همه سهامدارها، چون بهترین مکان در کل کشور هستش)

....
امکان بهره برداری برای هفده میلیون نفر ....(البته در مصاحبه قبلی گفته شد 14 میلیون که خب خیلی فرقی نداره!!!)

....حجم سایر پروژه های دیگر پردیسبان از جمع پروژه بین المللی آبیک بیشتر است....(بعد از ده ماه هنوز من سهامدار از این پروژه هایی که گفته میشه و تاکید میشه خبری ندارم)

....برای این که این مجوز را بگیرند تعهدات پروژه ای برای آب و مترو و پل روگذر آبیک و توسعه خدمات رفاهی و شهری آبیک نیز داده اند....(این یعنی چی؟)

....حتی اگر مجوز یک طبقه هم بدهند باز به دلیل انتخاب جایگاه ویژه توجیه اقتصادی دارد و سهامداران از سود خوبی برخوردار خواهند بود....(حرفی برای گفتن ندارم)

.....حدود 500000متر مربع زمین سند دار از مالکان شخصی زمین خریداری نموده است....(یعنی شرکت دو برابر زمینی که می خواد برج بسازه، زمین های اطراف رو خریده کاش میگفتن هکتاری چند خریدن؟؟؟)

.... اگر شورای عالی با مجوز 66 طبقه موافقت نکرد بیشتر به نفع سهامداران است....(یعنی باید بگیم انشالله که موافقت نمیشه!!!؟؟؟ پس اصلا چرا اصرار به این کار میشه؟؟؟چرا هر اتفاقی بیافته به نفع سهامدارهاست؟؟؟نکنه غیر مستقیم داره میگه که 66 طبقه موافقت نمیشه و کلا قیدش رو بزنید چون اصلا چیز خوبی هم نیست!!!)

......قطعأ با پیشرفت پروژه ، ارزش سهام سهام داران بیشتر خواهد شد....(وقتی مجموع پروژه های دیگر پردیسبان از برج آبیک بیشتر است پس طی این مدت که عملیات ساختمانی برج متوقف شده بود باید قیمت سهام رشد میکرده و این رشد منطقی بوده است همچنین منظور آقای سعادت از پیشرفت پروژه کدام پروژه است؟)

....با فروش واحدهای ساخته شده مسکونی و اقامتی و تجاری همه هزینه ساخت را تأمین نماید
و هم سود لازم به سهامداران بدهد.....(این واحد ها که ده ماه قبل ساخته شده است کجاست؟)

متن مصاحبه در ادامه مطلب است:


متن مصاحبه مندرج در سایت پردیسبان (جدیدترین ورژن):
متن زیر، حاصل گفتگوی هفتگی آقای مهندس سعادت ( مدیر روابط عمومی شرکت پردیسبان ) به منظور اطلاع رسانی شفاف به مردم عزیز و سهامداران است که تقدیم می شود. همچنین تلاش خواهد شد که این اطلاع رسانی به صورت هفتگی استمرار یابد.
    سؤالات متعددی برای سهامداران در خصوص نحوه شکل گیری و اهداف پروژه پردیسبان پیش آمده است، خواهشمند است برای رفع ابهام و شفاف سازی توضیحات خود را ارائه دهید.
مجموعه شرکت های گروه پردیسبان با هدف توسعه زیر ساخت صنعت گردشگری کشور تشکیل گردید و چندین پروژه بزرگ را در سطح کشور در شهرهای شیراز، نور، رباط کریم ، مشهد ، گرگان ، تهران ، نصیر شهر ، آبیک و رودهن شروع به کار نموده است و بزودی به مرور اخبار کل پروژه ها به اطلاع سهامداران خواهد رسید. شایان ذکر است که طی 15 روز آینده هایپر مارکت پردیسبان 4 به بهره برداری می رسد و فروش کالا و خدمات به صورت ویژه برای سهامداران به صورت خاص و برای عموم با شرایط مطلوب آغاز می شود و سود حاصل از فروش بی نظیر آن به سهامداران ارائه خواهد شد.
    بفرمایید کدام پروژه دیگر بزودی به بهره برداری می رسد؟
_ پروژه آپارتمان های مسکونی شهرستان نور تحت عنوان پردیسبان 3 بزودی تکمیل شده و برخی از واحدهای آن مبله شده که طی یک ماه آینده به صورت فروش ویژه به سهامداران اعلام می شود و سود حاصله آن برای سهامداران تعلق خواهد گرفت.
    چرا شرکت برای اجرای پروژه مجموعه بین الملل کاسپین، شهرستان آبیک را انتخاب نمود ؟
_ شرکت در نظر داشت به دلیل کمبود زیر ساخت صنعت گردشگری کشور و متناسب با سند چشم انداز 20 ساله کشور، یک پروژه عظیم و جامع و تأمین کننده نیازهای گردشگری و رفاهی جامعه را که در بر گیرنده خواسته های جوانان امروز ایران و نیازهای آینده هموطنان و سایر جهانگردانی که به ایران سفر می کنند،را اجرا نماید. به همین دلیل مطالعات جدی و گسترده ای را در سطح کشور آغاز نمود و تنها مکانی که بتواند در مبادی ورودی استان های متعدد و سایر کشور های همسایه به پایتخت کشورمان باشد و بتواند نیازهای 3 استان مرکزی، صنعتی و مهاجرپذیر و پر جمعیت کشور یعنی استان های(تهران- البرز- قزوین ) را تأمین نماید. بهترین مکان در کل کشور فقط شمال شهر آبیک شناسائی و انتخاب شد زیرا علاوه بر موارد فوق اهمیت استراتژیک و سوق الجیشی شهرستان آبیک را نسبت به سایرنقاط جلب می شود:

1) شهرستان آبیک بزودی به بزرگترین شهرک دانشجویی کشور با 28 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی تبدیل می شود و پذیرای 200 هزار دانشجو و به همین نسبت اساتید غیر مقیم و تردد والدین دانشجویان در مقاطع مختلف سال خواهد.

2) شهرستان آبیک در مرکز ثقل 3 استان بزرگ و مرکزی کشور یعنی استان های تهران ، البرز و قزوین می باشد.

3) فاصله مترو تهران – هشتگرد تا آبیک فقط 17 کیلومتر است که توسط شرکت پردیسبان قابل اجرا است که در این صورت تهران – کرج – هشتگرد – آبیک با مترو به هم متصل می شود و طبق برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه این مترو تا قزوین نیز می رسد لذا در شرایط پیش رو هر سه استان با مرکزیت آبیک با مترو به هم متصل خواهد شد که به عنوان موفقیتی استراتژیک و عامل اصلی رونق اقتصادی منطقه و عامل تأثیرگذار برای شکستن ترافیک تهران تا هشتگرد و بهترین وسیله برای تردد آسان و ارزان از تهران ، البرز و قزوین به پروژه پردیسبان آبیک محسوب می شود و رشد اقتصادی و ارزشی برای پروژه پردیسبان داردو نهایتأ سود حاصله به سهامداران می رسد.

 4) فاصله رشته کوه های البرز در شهرستان آبیک به نزدیکی آزاد راه تهران - قزوین می رسد و زیبایی و عظمت کوهستان و آب و هوای کوهپایه ای و دشت حاصلخیز آبیک و بوئین زهرا و نظرآباد زیبایی خاصی به دید چشم انداز پروژه پردیسبان آبیک بخشیده است.

 5) شهرستان آبیک در مجاورت آزاد راه ترانزیت کل اروپا و 4 کشور همسایه ترکیه ، عراق ، آذربایجان و ارمنستان قرار دارد و از قدیم این مسیر به جاده ابریشم معروف بوده است.

 6 ) 12 استان غرب و شمال کشور قبل از ورود به ترافیک هشتگرد تا تهران می توانند با توقف یا اقامت در مجتمع گردشگری تفریحی پردیسبان آبیک و استفاده و بهره برداری از فضاهای تفریحی بی نظیرآن در زمان مناسب تری خارج از پیک ترافیک بطرف تهران حرکت نمایند.

 7) مدیران و کارشناسان و میهمانان چهار شهرک صنعتی بزرگ به نام های البرز ، کاسپین ، لیان و آبیک از مشتری ها و خدمات گیرندگان بزرگ پروژه پردیسبان آبیک می باشند. زیرا بدلیل نبودن امکانات اقامتی و رفاهی در استان های قزوین و البرز ناچاراً تا قبل از بهره برداری از پروژه بین المللی آبیک از امکانات شهر تهران استفاده می کنند که خود این امر هم بار ترافیکی و هم اتلاف وقت گران قدر این عزیزان را موجب شده است.

 8) انتخاب آبیک به دلیل رعایت اصل تمرکز زدایی و دسترسی آسان از طریق آزاد راه و مترو و امکان بهره برداری برای هفده میلیون نفر در سه استان مجاور با فاصله حداکثر نیم ساعت تا یک ساعت فراهم آورده است .

 9) تردد روزانه صدو پنجاه هزار اتومبیل در جلوی محل اجرای پروژه و شرایط ویژه و منحصر به فردی را برای دسترسی آسان و بهره بردای مناسب از امکانات پروژه برای توجیه اقتصادی پروژه در شهرستان آبیک فراهم آورده است.

10) پردیسبان در آبیک نیازی به بازاریابی برای ارائه خدمات ندارد ، زیرا اگر فقط درصد اندکی از افرادی که در طول شبانه روز از شهرستان آبیک عبور می کنند سرویس رفاهی – اقامتی – تفریحی – تجاری – ادرای – ورزشی بدهد خیلی سریع به توسعه فازهای دو و سه و چهار نیاز خواهد داشت.
    از ابهامات اصلی نزدیکی به کارخانه سیمان و تاثیرات منفی احتمالی به شمار می رود. به نظر شما آیا این ابهام جدی است؟
 _ خیر ، زیرا جهت وزش باد در منطقه عمدتأ از سمت غرب به شرق به طور مثال همه می دانند که در شهر تهران هوای محدوده شهرک غرب خیلی بهتر از منطقه تهرانپارس می باشد، همان طور که عرض شد جهت وزش باد از غرب به شرق است، کارخانه سیمان نیز با وجود این که اخیراً فیلترهای مخصوص گذاشته اند و جدیدأ به خاطر فیلترگذاری بعنوان کارخانه سبز از آن یاد می شود. در عین حال چنانچه آلایندگی هم می داشت متوجه هشتگرد و نظرآباد می بود و هیچ گونه آلایندگی طبق تحقیقات کارشناسانه و تأیید شده بوسیله سازمان محیط زیست برای محل اجرای پروژه پردیسبان آبیک که در هفت کیلومتری شمال غرب کارخانه و در منطقه کوهستانی می باشد ایجاد نمی نماید.
    شفاف بفرمایید آب مورد نیاز پروژه از چه محلی تأمین می شود؟
_ این سؤال دغدغه مدیران محترم استان قزوین نیز بود به همین دلیل طی یکسال یک کمیته تخصصی بوسیله دفتر فنی استانداری و سازمان آب منطقه ای قزوین و سازمان میراث فرهنگی و سازمان راه و شهر سازی به اتفاق کارشناسان خبره آب تشکیل می شود و پس از بررسی های کارشناسانه یک حلقه چاه 12 اینچی با ظرفیت 28 لیتر در ثانیه آب برای پروژه از چاه های سازمان آب منطقه ای استان قزوین اختصاصی یافت و مورد تأیید کار گروه امور زیربنایی و شورای توسعه برنامه ریزی استان قرار گرفت در عین حال گزینه های دیگری نیز برای تأمین آب پیگیری و امکان پذیر شده است:

1) انتقال آب شرب از سد زیاران به شهرستان آبیک جز پروژه های آتی سازمان آب منطقه ای استان قزوین می باشد که کل هزینه آن به وسیله این شرکت قابل تأمین است.

2) انتقال آب از ارتفاعات آبیک علیا به طول 4  کیلومتر به محل اجرای پروژه به وسیله خود شرکت پردیسبان در حال انجام است.

3) مصرف آب معدنی در فرهنگ فضاهای رستوران ها و توریستی تفریحی متداول گردیده به گونه ای که کشور های حاشیه خلیج فارس که اصلا آب آشامیدنی مناسب ندارند، آب شرب برج ها و فضاهای اقامتی خود را از طریق آب معدنی تأمین می نمایند و حتی در شمال کشور خودمان نیز کلیه هتل ها و رستوران ها از آب معدنی برای آب شرب استفاده  می کنند.

 4) برای فضای سبز و دریاچه مصنوعی از تصفیه خانه های مدرن و مجهز استفاده می کنیم و از تصفیه فاضلاب آب شهرستان آبیک که 48 لیتر در ثانیه می باشد ، که امکان بهره برداری از آن نیز به عنوان یک امکان برای فضای سبز شرکت پردیسبان وجود دارد.
    موضوع مجوز شرکت از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور چیست؟
_ در ابتدا روند اخذ مجوز های شرکت برای خوانندگان بیان می شود و سپس فرآیند طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور می شود.

از چند سال قبل که شرکت برای احداث مجموع گردشگری کاسپین اقدام به اخذ موافقت اصولی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمود پروسه اخذ مجوز از       سازمان های آب،  برق، گاز، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، پدافند غیر عامل و دفتر فنی استانداری و معاونت اقتصادی استانداری و سازمان ملی زمین و مسکن و کار گروه امور زیر بنایی و شهرسازی و شورای توسعه برنامه ریزی استان و سایر ادارات نظارتی و سیاسی و امنیتی در پی داشت که همه مجوز ها پس از طی مراحل قانونی اخذ شد و شرکت آماده شروع به اجرای پروژه شده حتی توسط شهرداری آبیک پس از مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان دستور نقشه نیز برای 840 هزار متر بنا در 66 طبقه صادر شد . در اوایل سال 93 موضوع جدیدی بیان شد که بدلیل وسعت پروژه لازم است که موضوع پروژه پردیسبان در شورای محترم عالی شهرسازی و معماری کشور هم ارائه شود.   به همین دلیل مدیران شرکت طی ملاقاتی که با آقای دکتر حناچی دبیر محترم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور داشتند از ایشان سؤال شد که آیا این شورا قصد وتو کردن و حذف پروژه را دارد که ایشان به صراحت فرمودند، خیر . همه اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اذعان به کمبود زیر ساخت صنعت توریسم در کشور دارند و هدف دولت تدبیر و امید جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فضاهای گردشگری و خدمات رفاهی برای جامعه است و هدف تطبیق شرایط با ضوابط است از آنجا که مدیران این شرکت قصد ندارند که مجاری قانونی را دور بزنند با همکاری خود شرکت، کلیه مطالعات انجام شده به همراه همه مجوزهای اخذ شده و کلیه مصوبات استان را از طریق دبیر خانه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در تاریخ 18/03/1393 به شوای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شد و تاکنون 2 جلسه کمیته تخصصی نیز تشکیل گردیده و در روزهای آتی شورای عالی شهرسازی و معماری تشکیل و نظرات اصلاح و تطبیق خود را اعلام خواهند کرد.
    اگر ارتفاع 66 طبقه مورد تأیید شورای عالی قرار نگرفت چطور می شود؟
_ اولأ هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه هزینه های تولید و احداث ارزان تر می شود و سرعت انجام پروژه بیشتر شده و به نفع سهامداران می باشد زیرا سهام ایشان زود به سوددهی می رسد. دوم حجم سایر پروژه های دیگر پردیسبان از جمع پروژه بین المللی آبیک بیشتر است و هیچ آسیبی به سهام نمی رسد و از محل فروش واحدها سود بیشتری به سهامداران می رسد.
    پس چرا شما طرح پردیسبان را 66 طبقه پیشنهاد نمودید؟
_  از آنجا که تاکنون برج 56 طبقه در کشور ساخته شده است و دانش فنی در این حدود در داخل کشور وجود دارد و برج 66 طبقه به منزله نماد قدرت ، جذابیت و شایستگی و توانمندی برای احداث ساختمان های بلند مرتبه در کشور غرورآفرین خواهد بود قطعأ هزینه احداث آن بیشتر و زمان ساخت طولانی تر و سختی های خاص خودش را دارد ولی مدیران شرکت بر این باورند که احداث این پروژه در 66 طبقه هجوم جوانان ما را به کشور امارات، مالزی و ترکیه( آنتالیا ) را کاهش می دهد و به عنوان نماد قدرت برای جوانان مان که بدانند کشور ما هم از کشورهای حاشیه خلیج فارس چیزی کم ندارد. از همه مهمتر این که هیئت مدیره شرکت نه فقط درخواست احداث برج مذکور را به عنوان بلندترین برج گردشگری _ تفریحی کشور دارند بلکه برای این که این مجوز را بگیرند تعهدات پروژه ای برای آب و مترو و پل روگذر آبیک و توسعه خدمات رفاهی و شهری آبیک نیز داده اند و برای جذابیت بیشتر احداث چرخ فلک با قطر 220 متر که بلندترین چرخ فلک جهان و رولر کستر ( ترن هوایی ) با سرعت بیش از 220 کیلومتر که در جهان مشابه ندارد در پروژه پردیسبان آبیک جزء طرح می باشد و این مورد علاوه بر آکواریوم ماهی های بزرگ دریایی و اقیانوسی و پارک برف و یخ ، پارک آبی ، باغ موزه مینیاتور ، باغ پرندگان ، پارک دولفین و بزرگترین مرکز بورس کالا و خدمات در کشور است. لذا با این همه امکانات حتی اگر مجوز یک طبقه هم بدهند باز به دلیل انتخاب جایگاه ویژه توجیه اقتصادی دارد و سهامداران از سود خوبی برخوردار خواهند بود هر چند که سقف مجوزهای صادره از خود استان قزوین در حال حاضر 33 طبقه است.
    لطفأ کمی بیشتر توضیح دهید که چرا اگر شورای عالی با مجوز 66 طبقه موافقت نکرد بیشتر به نفع سهامداران است؟
_ دقیقأ شرکت 250000 هزار متر مربع زمین از سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری گردشگری برای اجرای پروژه گردشگری تفریحی خریداری نموده است و در اطراف آن برای توسعه خدمات رفاهی حدود 500000متر مربع زمین سند دار از مالکان شخصی زمین خریداری نموده است. اگر 25 درصد سطح اشغال قانونی زمین فوق را برای احداث پروژه در نظر گرفته شود حتی اگر کل پروژه 66 طبقه فقط در 15 طبقه احداث شود حدود 1000000 متر مربع زیربنا خواهیم داشت که به عنوان بزرگترین پروژه توریستی تفریحی کشور و بیش از 840 هزار متر مربع 66 طبقه اولیه خواهد بود در نتیجه هزینه احداث کمتر و سرعت اتمام پروژه بیشتر و سود سهامداران بیشتر بهتر خواهد شد.
    آیا با این شرایط بهتر نیست که شرکت از احداث برج 66 طبقه انصراف دهد؟
_ مدیران شرکت فقط به سود دهی کوتاه مدت فکر نمی کنند بلکه به احداث یک پروژه که هم سوددهی داشته باشد، هم نماد قدرت ، جذابیت و شایستگی برای ملت شریفمان داشته باشد فکر می کنند و تا آخرین لحظه از ایده خود دفاع خواهند کرد حال چنان چه مسئولان امر موافقت نکنند خودشان به نسل آینده جوابگو خواهند بود که چرا وقتی بخش خصوصی بدون نیاز به کمک بخش دولتی و بدون نیاز به سرمایه های بانک و تسهیلات دولتی فقط مجوز احداث چنین پروژه ای را درخواست نمودند موافقت نکردند آن هم در شرایطی که طی 35 سال گذشته به خاطر شرایط خاص اقتصادی هیچ اقدام مهمی در خصوص توسعه زیرساخت صنعت گردشگری انجام نگرفته است.
    چرا برخی افراد با این پروژه مخالفت و حتی لجاجت می کنند؟
_ به نظر من در جریان امر نیستند زیرا کدام ایرانی وطن دوست و خداپرست از احداث یک مجتمع گردشگری تفریحی با این ابعاد و بدون استفاده از امکانات دولتی در نزدیکی پایتخت و در کانال ورودی از 12 استان کشور و کشورهای همسایه و در مجاورت 28 دانشگاه و اشتغال برای بیش از 5000 نفر شغل مستقیم ایجاد می نماید ، مخالفت شود غیر منطقی است.
    چرا بعضی افراد پروژه بین المللی را با پروژه های دیگر رقیب می دانند؟
_ این مجموعه گردشگری، رقیب هیچ پروژه دیگری نیست چون این پروژه در نزدیکی تهران و در مرکز البرز ، قزوین و تهران می باشد سایر پروژه های بزرگ دیگر عمدتأ در اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز می باشد که از صمیم قلب برای همه کارآفرینان کشور مان که در هر پروژه عام المنفعه و رفاهی فعالیت دارند آرزوی سلامتی و موفقیت می شود زیرا این کشور پهناور و پرجمعیت به ده ها پروژه بزرگتر از پردیسبان احتیاج دارد و امیدواریم سایرین نیز با سرمایه گذاری های بزرگتر فضاهای بیشتر از پردیسبان را احداث کنند.
    وضعیت سهام سهام داران چه خواهد شد؟
_ قطعأ با پیشرفت پروژه ، ارزش سهام سهام داران بیشتر  خواهد شد. قبلأ قرار بود 25% از سهام شرکت به فروش برسد ، بعدأ نسبت به فروش و پیش فروش واحد های تجاری و اقامتی و حتی سایر پروژه های مسکونی و هایپرمارکت اقدام می کنیم و حالا که 10% سهام شرکت به فروش رفته است و با فروش واحدهای ساخته شده مسکونی و اقامتی و تجاری همه هزینه ساخت را تأمین نماید و هم سود لازم به سهامداران بدهد.
    چرا سهام بی نام واگذار گردید؟
_  سهام با نام و بی نام تفاوت زیادی ندارند ولی در صورتی که سهام با نام باشد و به طور مثال یکی از سهامداران یک فقره چک برگشتی داشته باشد و یا همسر وی مهریه اش را به اجرا بگذارد و یا یک حادثه تصادف داشته باشد که نیاز به جبران هزینه خسارت داشته باشد برای تأمین هزینه های مربوطه سهام با نام قابل توقیف است، دلیل عمده واگذاری سهام بی نام همین بوده است.
    آیا این شرکت یا شرکت ایستا بهارستان نور و ایستا بهارستان نور شرق تا کنون از هیچ بانکی وام و یا تسهیلات مالی دریافت کرده اند؟
_ خیر، ما تاکنون هیچگونه وام از هیچ بانک یا مؤسسه ای دریافت ننموده ایم.
    چه خبر خوش برای سهامداران دارید؟
_ اول این که جای مطمئنی سرمایه گذاری کرده اند و بزودی شاهد سوددهی شرکت در بخش های مسکونی و تجاری و هایپرمارکت با شرایط ویژه فروش خواهد بود ، دوم این که صبوری و اعتماد سهامداران باعث رشد ارزش سهام و موفقیت بیشتر اهداف شرکت خواهد بود.
    چرا شرکت ارزش سهامش را افزایش نمی دهد؟
_ واقعیت این است که سهامداران از افزایش نرخ سهام خوشحال می شوند ولی واقعأ آیا باید از این واقعیت سوء استفاده کرد که پاسخ منفی است. رشد بادکنکی و بی دلیل نرخ سهام قطعأ به نفع سهامداران پردیسبان نیست، پس بگذارید منطقی رشد کنیم تا هرگز سرنگون نشویم. ما هنوز در ابتدای راه هستیم فقط کافی است ارزش سهام شرکت به 100 تومان برسد و ارزش روز سرمایه گذاری ها نسبت به امروز در شرکت 2 برابر می شود تا آینده راه زیادی در پیش داریم و امکان رشد خواهیم داشت صبر داشته باشید.
    می گویند افرادی از طرف رقبا مأمور شده اند تا سایت شرکت را هک کنند آیا این واقعیت دارد؟
_ خواهش می کنم شما هم واقع بین باشید، اولأ ما رقیب نداریم و همه با ما رفیق هستند چون پروژه عام المنفعه را در نزدیکی پایتخت احداث می شود که این به نفع همه ایرانیان است پس ما رقیب نداریم. ثانیأ چنانچه فرد یا افرادی بخواهند سایت شرکت را هک کنند سهامداران می توانند اطلاعات مربوط به اخبار و فعالیت های شرکت را مستقیمأ از طریق تلفن با مشاوران شرکت موضوع را هماهنگ کنند . ثالثأ مملکت صاحب دارد و کمک دستگاه های نظارتی و امنیتی را طلب می کند تا مسببان موضوع را شناسائی ، معرفی و تنبیه کنند تا دیگر چنین اهداف شومی را در راه سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور در سر نپرورانند که در کشور ما چنین چیزهایی وجود ندارد. قطعأ چنانچه هرگونه شیطنتی وجود داشته باشد به وسیله سیستم های امنیتی شناسائی و عاملان و مجرمان آن مجازات می شوند.

در سایت پردیسبان متن کامل مصاحبه قرار دارد
متن مصاحبه قبل از ویرایش
  • ۹۴/۰۳/۰۶
  • سهامدار پردیسبان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">